گزارش صعود به قله توچال
گزارش رویداد ۱۴۰۰/۱۰/۱۲

۱۸ آذر ۱۴۰۰ (سرپرست حسین فیروزی)

شروع برنامه: ساعت 19-میدان مجسمه دربند
پایان برناهه: ساعت 15-مجموعه توچال
اعداد افراد: 8 نفر

بعد از یه روز پر دغدغه ساعت ده دقیقه به 7 عصر چهارشنبه در محل قرار، یعنی میدان مجسمه دربند جمع شدیم. نماز رو خواندیم و حرکت کردیم به سمت شیرپلا. هوا سرد بود و آسمون پر ستاره. بعد از حدود 1.5 ساعت حرکت به کافه رجب رسیدیم و در آنجا چای همراه با نارنج خوردیم. جای همه خالی بسیار چسبید. به را ادامه دادیم و گذر از مسیر سنگی که گاه نیاز به دست به سنگ داشت برای بچه ها بسیار جذاب بود.
حدود 10:30 به شیرپلا رسیدیم. پناهگاه بسیار خلوت بود. بعد از خوردن یک شام سبک رفتیم در رختخواب. به به چه خوابی بشه در هوای سرد اتاق...
ساعت 6 بیدار باش بود. بعد از صرف صبحانه و کمی تاخیر حرکت به سمت قله را حرکت کردیم. همه همنوردان اولین بار بود که صعود پاییزه را به توچال تجربه میکردند. بعد از 2.5 به پناهگاه امیری رسیدیم. هوا خلیلی سردتر شده بود و تقریبا منفی 5 درجه بود. چای و ساقه طلایی و خرما خستگی رو از تنمون در آورد و حرکت کردیم به سمت قله. سرعت باد بسیار زیاد شد و حدود 50 کیلومتر در ساعت بود. طوری که دو بار مائده خانم رو باد بلند کرد. بهد از تلاش بسیار ساعت 13 بر فراز قله زیبای توچال بودیم. همگی تبریک گفتند به همدیگر و با توجه به شرایط نامناسب جوی سریع ارتفاع کم کردیم.
برگشت با تلکابین بود و بعد از گذشت صف شلوغ تلکابین به مجموعه توچال رسیدیم.
خدایا شکرت به خاطر این همه زیبایی.

تصاویر مرتبط
موارد مرتبط
گزارش برنامه پلنگچال به ایستگاه پنج
گزارش اذغالچال (برنامه 65)
گزارش پارک جمشیدیه (برنامه 78)